Beviro, rok první: Jak jsem začal vyrábět i přírodní kosmetiku

Ještě jsem vám o tom neříkal, ale už rok se zabývám výrobou maximálně přírodní kosmetiky pro muže. To bylo tak… Před více než rokem nás oslovili kluci z Be-Viro s tím, jestli jejich produkty nechceme prodávat na Gentleman Store. Po stránce designu mě jejich produkty neoslovily, ale dal jsem na doporučení kolegy Dana, který prohlásil jejich olej za nejlepší na trhu. Jeho slovo má velkou váhu, protože o svůj vous se stará skoro lépe než o sebe – má na něj i speciální nahřívací kartáč. Tak jsme Be-Viro zařadili do nabídky. Uběhlo pár týdnů a na oslavě našich pátých narozenin jsem se dal do řeči i s Danem Trnkou (zakladatelem) a padli jsme si do noty. A pak už to nabralo rychlý spád, který vyústil v naší investici do této značky. Naší značky. A začali jsme tvořit.

Be-Viro ještě ve starém kabátě 

U Beviro se potkalo hned několik velice sympatických věcí: výroba v Čechách, přírodní složení a zaměření pouze na muže. Do nových projektů se dvakrát nehrnu, protože to vždycky znamená určité rozptýlení a sebere hrozně moc úsilí nový projekt rozjet od nuly, ale tady jsme cítili, že značce opravdu dokážeme pomoci a nebude to jen finanční investice.

Fotit se přirozeně a reprezentativně nám jde skvěle.

Dan měl (a stále má) se značkou velké ambice. Od začátku chtěl uspět i v zahraničí – s tehdejším designem to ale bylo spíš zbožné přání. Takže jsme začali řešit kompletní rebranding. Docela jsem si věřil, nečekal jsem žádné velké zádrhele, i když jsem zatím měl zkušenost jen s redesignem webu. Realita se ale ukázala mnohem náročnější a hlavně delší. Měnili jsme název značky, software pro e-shop, účetní software, logo, vizuální styl, packaging, etikety, podpůrné materiály, prostě všechno. Celý proces nám trval až do března letošního roku, tedy více než 6 měsíců. A nikdy bych si nemyslel, že na výrobě kosmetiky bude nejtěžší sehnat hezké lahvičky… 

E-shop Beviro.cz po redesignu

Každopádně to pro mě bylo superpřínosné, protože jsem mohl spolupracovat (a stále spolupracuji) s Járou Maškem, což je neskutečně dobrý designér, matador reklamních agentur a držitel i několika cen. Zároveň ale skromný a sympatický frajer (takhle vypadá jeho web). Jestliže jsem si doteď myslel, že mám nějaké designové a vizuální standardy, tak on to posunul ještě o tři úrovně dál. Společně ladíme opravdu každý detail, byť sebemenší – upravovali jsme i ikonku recyklace, kterou používáme na obalech. Standardně tam panáček odhazuje zmačkaný papír, u nás jsme to změnili na papírovou krabičku…

Tohle bych si s radostí i pověsil na zeď

Paralelně s rebrandingem jsme řešili samozřejmě i vývoj nových produktů, abychom měli co nového uvést na trh. Pro představu: vyrobit třeba šampon není nijak těžké, to zvládne kdejaká výroba. Ale vyrobit ho tak, aby byl co nejvíc přírodní? To už je kumšt. Je to proces na dlouhé měsíce, kdy v průběhu několika (desítek) vzorků postupně pilujeme složení, aby byl výsledek co nejlepší. A když už je dostatečně dobrý pro nás, posíláme ho ještě na slepé testy našim testovačům pro ověření, abychom si nežili na obláčku. Na tento proces jsem neskromně hrdý – posíláme vždy dva neoznačené vzorky a dobře strukturovaný dotazník, aby byly výsledky co nejvíc reprezentativní. A pokud náš vzorek není lepší než ten konkurenční, nepustíme ho na trh. Je to jedna z věcí, o kterých můžu 100% říct, že jsem se naučil na škole, takže to přecijen k něčemu bylo!

Takhle jsme vyvíjeli i čerstvě vydané novinky – matné pasty na vlasy a 4 druhy šampónů. Obzvlášt na střední pastu na vlasy jsem hodně hrdý – dle mého je jedna z nejlepších na našem trhu. Troufám si to zodpovědně říct, protože jsem svého času vyzkoušel skoro všechny stylingové produkty na vlasy, které máme v nabídce na Gentleman Store.

Kosmetika obecně je takový hodně efemérní a vágní obor, ještě horší než móda a oblečení. Ale i tam se dá nějakým způsobem řešit kvalita. Jedna věc je funkčnost – jestli pasta drží a dělá, co má; druhá věc je složení. Je to podobné jako vzhled a konstrukce u bot. Nebo kvalita látky u košile. A tím, že jde o zdraví a naše tělo, je to možná ještě důležitější. Vlasy si můžete mýt šamponem se silikony a po umytí opravdu budou krásně hebké, ale dlouhodobě si zaděláváte na malér. Stejně tak v pastě na vlasy můžou být ropné deriváty, nebo nemusí. Naprosto chápu, že ne každý má čas to řešit a chce se tím zabývat, proto jsme alespoň na přední stranu každé etikety dali údaj o zastoupení přírodních látek. Snažíme se vždycky dostat na 100 %, ale ne vždy to z funkčních důvodů jde. U šamponů se nám podařilo dosáhnout 99 % přírodnosti, u past na vlasy jen 72 % (a 69 % u té silnější). Beviro tedy není čistě přírodní, ale maximálně přírodní.

Chtěl jsem vám přiblížit trochu pozadí našeho angažmá v této značce a co vše za ní stojí. Budu rád, když nás vyzkoušíte. S příchodem novinek si u nás už konečně vybere skoro každý (šampon používáme snad všichni) a na nových produktech se samozřejmě usilovně pracuje!

A nebo mi aspoň do komentářů napište, jak moc řešíte u kosmetiky přírodnost, případně jaká je vaše oblíbená značka :-).

 

Komentáře

  1. Tomáš Černý

    Měl jsem možnost testovat Vaši pastu se silnou fixací a vzorky byly velice příjemné. Líbí se mi, že Vaše produkty se mezi sebou dají vhodně párovat. Rozhodně vyzkouším. Britskou kosmetiku mám rád, ale rád podpořím raději českou značku. :)

  2. Michal Bašta

    No prima. Už jsem vyzkoušel mnoho značek u klasického holení a budu rád používat české výrobky. Existuje nějaký testovací balíček (pre/post, mýdlo či krém a kolínská) ? Preferuji citrusovou vůni.

    1. Post
      Author
      Pavel Králíček

      Bohužel na to klasické holení v tuto chvíli nejsme moc dobří :-(. Máme pouze kolínské, tam je citrusová vůně Fresh Bite, ale to je opravdu čistý citrus. Krém na holení máme v plánu na příští rok. Po holení se dá zase použít Elixír mládí, původně tak byl vlastně i koncipovaný, ale trochu jsme ho přeměnili na pleťové sérum.

  3. Petr Hošek

    V první řadě gratulace k pěknému rozjezdu značky :) Ohledně grafiky Vás asi zklamu, ale nový vzhled mi nepřijde jako krok vpřed. Grafika je po řemeslné stránce odvedená dobře, nicméně celý nový styl mi přijde trochu moc sterilní. Původní design měl větší charakter, třebaže byl určitě trochu moc podbízívý a moc lumberjack. Nový design je určitě nadčasovější, ale bohužel trochu nijaký.

    Ohledně „přírodnosti“… No je to takové povrchní klišé, že „čím víc přírodní, tím víc lepší“, což ale platit vůbec nemusí. Třeba takový louh nebo radon jsou přírodní až až… U značky, které důvěřuji, nemám potřebu řešit, kolik surovin je přírodních (ať už to znamená, co chce), protože předpokládám, že oboru rozumí natolik, že syntetické ingredience, které použijí, budou naprosto nezávadné, a zároveň nebudou na ingrediencích šetřit na úkor kvality (což je většinou alfa a omega přítomnosti „sajrajtů“), protože si váží jak zákazníků, tak své reputace.

    1. Post
      Author
      Pavel Králíček

      Sterilní to trochu je, to máte pravdu. Budeme se snažit tam trošku dostat to srdíčko zpátky. Osobně bych byl pro více „přírodních“ barev, aby to bylo na první dobrou patrnější. Ale zkusíme to udělat nějak ne tolik přímočaře a podbízivě, jak píšete.

  4. Pavel

    Osobně moc neřeším přírodní složení, protože spoustě ryze přírodních látek je dobré se obloukem vyhnout. Měl bych pro Vás ale jiný návrh: znám řadu lidí, kteří dost řeší, jestli je produkt testován na zvířatech. Z toho, co píšete, to vypadá, že je testován pouze na lidech :-). Pokud to tak je, třeba byste mohli získat nějaké plusové body ve vnímání značky.

    P.S.: Starý design byl fajn :-).

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *