Už je to tak, blog mi byl málo, tak jsem si otevřel i e-shop s gentlemanskými doplňky – Gentleman Store.
Pokud jste nedočkaví, běžte se tam rovnou podívat, jinak čtěte dále.
Jak k tomu došlo
Zhruba od podzimu nemám kromě školy žádné zaměstnání. Jinými slovy, kdyby se mě Miroslav Donutil výhružně zeptal: „To nemáš žádné zaměstnání, nebo co?“, musel bych přisvědčit, že skutečně žádné nemám. Zároveň jsem začal více slýchat hlasy z rodiny, jestli bych nechtěl udělat něco svého. Tak jsem si řekl: proč ne? Lepší doba už nebude, nemám žádné závazky, rodinu, nic, takže nemám co ztratit.
Založit si gentlemanský eshop mě napadlo hned na první přednášce Marketingu v zimním semestru. Maloval jsem si to samozřejmě mnohem růžověji, proto je současný Gentleman Store výsledkem ohromné spousty kompromisů a k ideálu má hodně daleko.
Sortiment
Sortiment se prozatím skládá ze 3 částí: holicích potřeb, prostředků pro péči o boty Saphir a kartáčů a hřebenů Kent. V plánu jsem toho měl a stále mám více, ale zatím to z finančních nebo časových důvodů nevyšlo.
Můžu prozradit, že brzy přibudou krásné bavlněné kapesníčky. Všechno ostatní je zatím nejisté.
Mým cílem je prodávat kvalitní zboží, za kterým si stojí a které jen tak jednoduše jinde nenajdete. Neznamená to nutně, že je budu prodávat jako jediný, ale určitě je nenajdete v každé Bille nebo H&M.
Pokud chcete být informováni o všech novinkách, staňte se fanouškem na Facebooku.
A aby toho ještě nebylo málo, spojil jsem se s Honzou Moravčíkem a společně zakládáme firmu John & Paul s cílem vyrábět skvěle padnoucí slim fit košile za dostupnou cenu.
Komentáře
Česká firma John & Paul? To myslíte vážně? Nechcete vymyslet nějakou českou firmu? Anglická firma je trapná. Promiňte, ale je to tak.
Author
V pořádku – anglická je z toho důvodu, že se výhledově nebráníme expanzi do zahraničí, což je s českým názvem trochu horší.
Škoda, Baťa, Petrof – to mě jen tak napadá. Úspěch společnosti není v podobě firmy, ale v tom, co dělá. A i česká firma může být ceněna v zahraničí. Tohle je jen lezení do pr….
Author
Pravda – jestli se nemýlím, obě jména jsou i příjmení zakladatelů. My jsme Králíček a Moravčík, to moc světově nezní. Berte to možná tak, že jsme nic originálnějšího nevymysleli…
Lezení do pr.. konkrétně komu?
John & Paul je naprosto v pohodě. Graficky to půjde krásně zpracovat na mnoho způsobů. Je to krátké a snadno zapamatovatelné, malá možnost váhání jak se to napíše. Zní to líp než Honza a Pavel – zvláště pokud je ambice jít s tím mimo naši kotlinu. Je fakt, že dobrý název dobrou firmu nedělá, na druhou stranu špatně zvolený název může vyrobit zbytečné překážky, takže má smysl to řešit.
Lezení do pr… nějakému budoucímu zalíbení v zahraničí.
Anglické názvy zde nemají tradici ani důvod. A to nemluvím o použití ampersandu Je to taková hra na exkluzivnost, světovost. Když vezmeme oděvní firmy, tak tu máme ryze česká jména Blažek, Koutný, Zachariáš. A jistě by se dal vymyslet i smyšlený či složený název (JaPa, KraMo). Jedná se snad o klasickou módu, ne? Ta si žádá i klasické označení a tedy českou firmu.
A prosím Milana o vysvětlení této věty “ Je fakt, že dobrý název dobrou firmu nedělá“ – Já bych to do češtiny přeložil jako „Je fakt, že dobrý název dobrý název nedělá“. To nedává smysl. firma = název (název společnosti).
A ještě jedna věc. Firma by měla být originální. I v zahraničí raději překousají a zapamatují si „zvláštně“ znějícího Králíčka, než John & Paul – což je naprosto všední pro angličany. Dokonce ani na Googlu se nedostanete výš než před svaté (a s nimi spjaté kostely, školy) a před Beatles.
Souhlasím, že název se nepovedl. Pro Čechy to zní hezky, ale v okamžiku expanze do zahraničí se z názvu stane nechtěné Honza a Pavel. Četl jsem zde, že pro gentlemana je důležitá tradice a tou anglický název v ČR nepochybně není. Mě osobně zní KraMo lépe.
to petrH: rád vysvětlím, ač je zcela jasné jak to bylo myšleno. „Firma“ jako název je spíše právní pojetí, nicméně obecně se používá „firma“ coby synonymum pro „podnik“, stejně tak i v ekonomii tento pojem zahrnuje více než jen název.
Chápu, nicméně příště se držte pojmosloví ve vláknu. Já použil již na začátku slovo firma ve správném významu, tedy název společnosti.
Bohužel Vás zklamu, správné jsou oba významy. Tedy i mnou použitý výraz je správný – tedy nevím proč zbytečně podsouváte opak. Dokonce, dle výkladového slovníku spisovného jazyka českého, je dnes rozšířenější a používanější význam „podniku“ než-li „názvu“.
Stejně tak se držím i pojmosloví. Autor použil v hlavním článku (na konci) pojem „firma“ ve smyslu podnik.
(ano, bavím se)
Rodilý mluvčí název vysloví /ˈdʒɒnənˈpɔːl/ a věřte, že v zahraničí by ‚džonenpól‘ znělo úplně v pohodě. Má to určitou jiskru. Ampersand zcela na místě.
Můj dojem je, že tu akorát zkoušíte klasické české „Nepouštějte se do toho. Jó vy už jste se pustili? Tak pojďme hledat nepodstatné chyby.“.
hezký slim-fit oblečení tu chybí.. něco jako na WISH.COM.. kdyby se vám povedlo něco podobnýho za podobný ceny (nejlépe s možností kamenného obchodu/odběrného místa pro vyzkoušení) tak jsem váš šťastný a stálý klient!
PS: John & Paul zní ok
Děláte mi radost. V první fázi to vidím na nějaký elegantní hřeben a vosk na knír, to je jasná věc. A na kapesníčky se těším.
Author
Dělá mi radost, že dělám radost!
Chybí mi tam třeba informace o dostupnosti, zda je vše skladem, kdy to bude odeslané, nikde se nedozvím poštovné (předem, než něco objednám), v kontaktech pro lenošivé lidi kontaktní formulář, dobře nevypadá ani stav, kdy najedu na produkt a místo druhé fotky se ukáže „no image“, viz http://hellodesign.cz/lab/2014-02-26_191117.png :-)
Takové hlavní nedostatky. Plus to jako celek nepůsobí moc seriózně, pocitově a zcela subjektivně. Těžko říci, zda lidé takovému shopu budou „věřit“.
Jinak hodně úspěchů přeji, ať se daří. Až budou nějaké parfémy, co u nás nelze sehnat, potažmo třeba ty kapesníčky, určitě objednám :-)
Author
Díky moc za komentář – ve všem máš pravdu, postupně to vylepšuji kaizen způsobem :-).
Nevím, pro který prohlížeč je web optimalizován, ale zřejmě to nebude ani jeden, z těch které mám nainstalované já :).
Gentleman Store v Chrome&IE11&Opera
A hoď si obchodní podmínky do souladu s novým OZ (neprojížděl jsem je zevrubně, jen jsem si všiml špatného odkazu na neplatné ustanovení).
Author
Díky za screen, z nějakého důvodu zlobí Google fonty :-/. Zkusím se na to mrknout.
http://www.pravygentleman.cz/zivot-na-miru/
tady jste byl ještě s kvalitou košilí spokojen ne? :D
Author
S kvalitou košil jsem spokojen stále, my chceme dělat košile konfekční a za nižší cenu :-).
Ahoj, eshop je velmi dobrej krok, jsem zvědavej, jak se to rozjede. Každopádně by stálo za to web optimalizovat. Některé stránky se načítají v rozmezí 3-5 vteřin nebo i více. Chápu, že to zřejmě akorát vylezlo od vývojáře, ale základní kroky jako minifikace souborů jsou otázkou několika málo minut, ty jsou pak ušetřeny uživatelům, a o ty přece jde, no ne? Dalo by se pokračovat, ale nebudu ti dělat vrásky, pro tebe je nejdůležitější aspekt, že to funguje, ale do budoucna bych nějakou základní optimalizaci určitě doporučil. :)
Author
Nevylezlo to od vývojáře, je to víceméně standardní Shopify. Podívám se na to, nicméně kromě nějakých obrázků a Google fontů by to snad mělo být optimalizováno dobře. Ale prozkoukám to, děkuji mockrát za zpětnou vazbu.